9 tools die je moet kennen voor je business

10 applicaties die je moet kennen voor je business

Als internetbureau werken we met verschillende professionals, die op verschillende locaties zitten. Hierbij is het belangrijk om zo goed en snel mogelijk te kunnen communiceren, informatie te kunnen delen en samen eindproducten voor onze klanten te kunnen maken. Om dit in goede banen te leiden, gebruiken wij verschillende applicaties. Erg handig! Vinden we zelf in ieder geval.

1. Dropbox

Online bestanden delen. Na het installeren van Dropbox krijg je een Dropbox Map op je computer. Dit is een map waar je bestanden in kunt opslaan, net als bij elke andere map. Het verschil is dat je kunt aangeven welke andere dropbox account toegang heeft tot jouw map. Zo kun je dus makkelijk bestanden van jouw computer delen met iemander anders op een andere computer. Erg handig voor wanneer je op verschillende locaties werkt in een team.

Meer over: Dropbox

2. Skype

Iedereen kent Skype wel. Natuurlijk kun je chatten en bellen met Skype. Maar daarnaast kun je ook een video converence houden. Met meerdere mensen vanuit verschillende locaties in vergadering zitten dus. Het mooie hiervan is dat je ook jouw beeldscherm kan delen met de rest. Zo kun je laten zien waarmee je bezig bent en kunnen anderen direct meekijken. Ook handig als je een interne presentatie wilt geven!

Meer over: Skype

3. Google Calendar

Spreekt vrij voor zich. Een agenda applicatie. Inplannen van taken en afspraken is erg makkelijk. Daarnaast kun je het integreren met de agenda van Outlook, Thunderbird (zie punt 4) of andere applicaties.
Meer over: Google Calendar

4. Thunderbird

Het neefje van Firefox. Thunderbird is de gratis e-mail client van Mozilla. Enorm gebruiksvriendelijk. Daarnaast kun je het helemaal naar jouw situatie aanpassen dankzij de vele gratis add-ons. Zo hebben wij een calender add-on geinstalleerd en gekoppeld aan onze Google Calendar. Alle afspraken en taken uit Google Calendar worden dus ook in Thunderbird weergegeven. Daarnaast zien we van alle teamleden de planning en kunnen we anderen uitnodigen voor een meeting.
Meer over: Thunderbird

5. Tweetdeck

Actief met Twitter en beheer je meer dan één account? Dan is Tweetdeck een gepaste oplossing! Met Tweetdeck kun je een overzicht van alle tweets, retweets en @mentions zien per account. Wanneer je een tweet wilt plaatsen, kun je snel aangeven voor welke account dit moet. Dit kan allemaal via je desktop!
Meer over: Tweetdeck

6. Moneymedic

Moneymedic is een administratie en facturatiesoftware. Ideaal voor kleine bedrijven. Enkele voordelen:

  • Het is gratis
  • Het is webbased, dus overal toegang tot je administratie
  • Maandelijkse inzicht in omzet, kosten en winst (met mooie grafieken)
  • Automatisch herinneringen sturen naar bedrijven die te laat zijn met betalen (optioneel)
  • Opmaak digitale factuur
  • Laat je klanten via iDeal betalen (deze feature is niet gratis)

Meer over: Moneymedic

7. WordPress

Eenvoudig je website beheren met een WordPress website. Nieuwe pagina’s aanmaken, nieuwsberichten, formulieren, menu’s en meer. Ook is het mogelijk een webshop in WordPress op te zetten. Dit is het beste met WooCommerce (een WordPress plugin) te doen.
Meer over: WordPress CMS

8. Paymo

Paymo is een time tracking en project management software. Zo kunnen we projecten aanmaken, deze projecten koppelen aan klanten en teamgenoten. Vervolgens kunnen we takenpakketten aanmaken met deadlines en deze verwijzen naar de juiste personen. Dankzij de time tracking feature kan elke teamlid bijhouden hoeveel tijd een bepaalde taak in beslag neemt. Zo kunnen we achteraf evalueren of het project rendabel was en welke taken goed ingeschat zijn en welke niet.
Meer over: Paymo

9. Blip.tv

Een professionele variant op Youtube. Wat Blip.tv zo goed maakt, is dat je meer controle hebt. Zo kun je een eigen videoplayer samenstellen en ontwerpen. Daarnaast kun je kiezen om wel of geen onderwerp gerelateerde advertenties te tonen in je videos. Met advertenties in je videos kun je vervolgens geld verdienen. Ook kun je aangeven of je video exclusief is of toegankelijk voor iedereen is. Wij gebruiken het bij onze online trainingen. Wil je video opnames maken met een eigen touch? Dan is dit zeker de moeite waard om te proberen!
Meer over: Blip.tv

10. Camtasia

Ideaal voor het maken van screencasts! Met screencasts kun je opnames van je eigen scherm maken. Zo kun je dus een digitale presentatie opnemen en publiceren op bijvoorbeeld youtube. Wij gebruiken Camtasia vaak om online trainingen te publiceren in ons klantencentrum.
Meer over: Camtasia