Redenen voor een bedrijfsblog

5 redenen voor een bedrijfsblog

Fabian de Jong

Een bedrijfsblog wordt steeds populairder maar ook belangrijker. Een goede bedrijfsblog kan extra klanten opleveren. Ik zal 5 redenen geven waarom het belangrijk is om een bedrijfsblog te hebben. En nog belangrijker eigenlijk, deze goed bij te houden.

1. Je toont expertise

Artikelen over onderwerpen uit jouw branche laten zien dat er bij jouw bedrijf kennis in huis is. Mensen zien gelijk dat je weet waarover je praat. Het laat zien dat het bedrijf een expert is.

2. Zoekmachineoptimalisatie

Een artikel schrijven over een onderwerp verhoogt je vindbaarheid op dat onderwerp. Een garagehouder die een bepaald merk verkoopt kan bijvoorbeeld een artikel schrijven over een nieuw model. Wanneer mensen op Google op zoek gaan naar dat model is de kans groter dat ze op zijn site terecht komen.

3. Anderen kunnen naar je linken

Wanneer je een goed artikel hebt geschreven kan dit extra bezoekers opleveren. Iemand die jou artikel zeer interessant vond kan er naar verwijzen op zijn website. Of ze delen het via de sterk opkomende social media zoals Twitter, Facebook of LinkedIn.

4. Verbetert de relatie

Mensen worden de zakelijke taal steeds meer zat. Via je blog kan je mensen op een veel persoonlijker manier benaderen. Dit zorgt voor een authentiek karakter en oprechtere communicatie.

5. Laat activiteit zien

Een statische website zonder blog zal weinig veranderen qua inhoud. Inactiviteit op internet associëren mensen vaak met inactiviteit van het bedrijf.  Op regelmatige basis bloggen laat zien dat je bedrijf actief is.