Minimaal 3 maanden looptijd voor AdWords campagnes

Waarom moet een AdWords campagne minimaal 3 maanden lopen?

Een succesvolle AdWords campagne voldoet aan een aantal basiscriteria. Eén daarvan is een minimale looptijd van 3 maanden. Maar waarom eigenlijk?

Finetunen kost tijd

Iedereen die een AdWords campagne start, zal enig resultaat merken. Al gauw krijg je wat extra verkeer naar je site of zie je een lichte stijging in het aantal verkopen op je webshop. Maar wie zegt dat je op die manier het best mogelijke resultaat haalt met je campagnebudget?

AdWords campagne

De crux van een succesvolle AdWords campagne zit ‘m in het continu bijsturen en verfijnen van de campagne. En dat is een hele expeditie. Idealiter behaal je met AdWords campagne de meeste clicks met de minste kosten. Maar om dat te bereiken, zul je moeten onderzoeken welke aanpak het beste werkt.

Dit begint met uitgebreid vooronderzoek naar je doelgroep en diens (zoek)interesses. Maar met voorwerk alleen kom je niet tot de beste aanpak. Tijdens de campagne is het belangrijk om verschillende keywords te testen, te variëren met advertentieteksten en soms een ander bodbereik te proberen.

Het meest waardevol is misschien wel de data die je terugkrijgt vanuit je AdWords campagne. Die resultaten laten je namelijk zien waar de kansen liggen en op welke punten je de campagne kunt verbeteren. Maar het verzamelen van die data kost tijd. Dit is een van de redenen dat je minimaal 3 maanden nodig hebt voor een AdWords campagne.

AdWords uitbesteden of zelf doen?

Nu duidelijk is dat een succesvolle AdWords campagne minimaal 3 maanden looptijd nodig heeft, zul je moeten kiezen of je de campagne zelf wilt uitzetten of wilt uitbesteden aan een bedrijf. AdWords uitbesteden heeft een aantal voordelen ten opzichte van het zelf doen. De belangrijkste zijn:

  1. Tijd. Door AdWords uit te besteden, bespaar je als ondernemer veel tijd. Zowel het uitzetten van een campagne als het monitoren van de resultaten en vervolgens het bijsturen is een intensieve bezigheid. Bedrijven die zelf geen tijd hebben, laten AdWords dan ook liever over aan een partij die voldoende manuren aan de campagne besteedt.
  2. Ervaring. Om het maximale uit een AdWords campagne te halen, moet je weten hoe Google AdWords werkt en aan welke knoppen je moet zitten. Een bedrijf dat gespecialiseerd is in AdWords campagnes weet precies hoe het maximaal rendement kan behalen en waar het moet bijsturen. Daar kun je met weinig kennis van en ervaring met AdWords niet tegenop. AdWords uitbesteden is in dit geval dan ook erg aantrekkelijk.

Toch kiezen sommige bedrijven er voor om de AdWords campagne zelf te doen. De voornaamste redenen hiervoor zijn:

  1. Geld. AdWords uitbesteden is natuurlijk niet helemaal gratis. Ook al heeft de uitbesteding diverse voordelen, sommige ondernemers vinden dit de investering niet waard en gaan liever zelf met AdWords aan de slag.
  2. Kennis. Bedrijven die graag zelf kennis op willen doen van Google AdWords, besteden de campagnes natuurlijk niet uit. De enige manier om AdWords echt goed te leren, is om ermee te oefenen en dus zelf campagnes op te zetten.

De meeste bedrijven hebben echter geen tijd hebben om zich in AdWords te verdiepen en hebben ook niet de behoefte om kennis op te doen van Google AdWords. AdWords uitbesteden blijft dan het meest aantrekkelijk.

AdWords uitbesteden aan Elephant

Elephant biedt diverse online marketing oplossingen, waaronder AdWords campagnes. Daarnaast helpen we bedrijven met e-mailmarketing, SEO en social media. Wil jij weten wat Elephant voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op.