Zakelijk Twitteren: leads genereren

Zakelijk Twitteren: leads genereren met zoekopdrachten

Fabian de Jong

Door de enorme groei van Twitter stelt Elephant een serie over zakelijk twitteren samen. Na deel 1, Zakelijk Twitteren: het inrichten van je profiel, en deel 2, Zakelijk Twitteren: (meer) volgers krijgen, gaan we nu in op het genereren van leads via Twitter.

Twitter is over het algemeen een marketingtool voor de lange termijn. Maar je kan ook snel resultaat boeken met Twitter. Maak gebruik van zoekopdrachten en vind nieuwe leads.

Zoekende Tweeps

Veel mensen gebruiken Twitter om vragen te stellen. Over allerlei onderwerpen willen mensen informatie of hulp. Wanneer ze een vraag stellen doen ze dit vaak door er #durftevragen of #dtv achter te plaatsen.

Zoekopdracht plaatsen

Zakelijk Twitteren, Leads via TwitterGa op Twitter opzoek naar tweets over onderwerpen die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf/branche. Ben jij bijvoorbeeld een fotograaf? Typ dan in het zoekbalkje fotograaf durftevragen of fotograaf dtv.

Leads

Zakelijk Twitteren, Leads via Twitter zoekopdrachtNu verschijnen er een hoop tweets over het onderwerp. In dit geval fotograaf. Lees ze allemaal door en je zal zien dat er al direct mensen opzoek zijn naar een fotograaf.

Benader de leads

Zoals je ziet bij de zoekopdracht fotograaf dtv komen er bij de eerste 5 resulten gelijk 2 potentiële opdrachten. Benader deze mensen via een reply of kijk of je een telefoonnummer kan achterhalen. Benader ze zo snel mogelijk om deze leads te kunnen converteren.

Sla de zoekopdracht op

In Twitter kan je deze zoekopdracht opslaan. Verzamel dus een aantal zoekopdrachten die van toepassing zijn op jouw bedrijf. Sla ze op en dan het belangrijkste… Bekijk ze ELKE dag minimaal 1 keer. Het liefst vaker.
Twitter is een platform waarbij snelle reacties zeer belangrijk zijn. Mensen zijn nu op zoek en willen dus ook nu antwoord. Hoe sneller je antwoord, hoe groter de kans dat je deze mensen binnenhaalt.

Help altijd…

Reageer niet alleen op vragen waar je direct voordeel uit kan halen. Help ook als mensen gewoon wat hulp kunnen gebruiken. Zo laat je ten eerste je ervaring, kennis en vaardigheden over het onderwerp zien. En daarbij kunnen deze mensen over een week, maand of jaar misschien terug komen. En plaatsen ze alsnog een order of opdracht.