Leren van de vorige editie en de markt

Deelnemers-input versus best practices.

Stap één bij het ontwikkelen van een registratieproces, is het begrijpen van de gebruikers. Wat motiveert mensen om wel of niet mee te doen? En waarom haken ze tijdens het proces eventueel af?

Libbey had veel input van deelnemers aan de vorige editie van de Glassology-contest. Door deze input te combineren met bestaande onderzoeken naar online onboarding-processen, zijn we tot het best passende registratieproces gekomen.

Strakke planning

De tijd was beperkt, maar een goed gecoördineerde samenwerking garandeerde een tijdige oplevering.

Meer deelnemers, veel meer inzendingen en een fijne samenwerking.

Marc Verweij – Product manager

Geef mensen geen reden om af te haken

Een overzichtelijk en snel registratie- en deelnameproces

Om voor meer registraties en minder afhakers te zorgen, onderzochten we best practices voor registratieformulieren. We bouwden een formulier op maat, waarmee deelnemers zich onder meer met één klik kunnen inschrijven via een Facebook-koppeling. Met een voortgangsindicator wordt zichtbaar hoever ze in het deelnameproces zijn gevorderd. Het resultaat: het aantal goed ingevulde accounts werd verviervoudigd!

Zullen we
Ook een hechte samenwerking aangaan?

Neem dan contact op met onze online strateeg Fabian

Fabian