Lourentius die werkt aan het ELCEE ontwerp

Strategieontwikkeling op basis van de klantreis

Hoe, waar en wanneer kunnen we de klanten bereiken?

Om een goede strategie te ontwikkelen, moesten we eerst achterhalen hoe de customer journey van de klanten van ELCEE eruit zag. Gedurende meerdere sessies en interviews hebben we de klantreis in kaart gebracht. Dit gaf ons voldoende kennis en informatie voor het bouwen van de nieuwe website en het creëren van relevante content. Hier goten we de huisstijl van ELCEE overheen en zo kwamen we tot een perfecte mix van optimale gebruikerservaring en best passende branding.

Tijdens het hele proces hielden we in ons achterhoofd dat de corporate website van ELCEE in meerdere landen gebruikt moest gaan worden. Om dat te realiseren kozen we voor een multisite. De voornaamste redenen hiervoor waren het feit dat zij per land een verschillend aanbod hebben én dat zij op langere termijn per land een eigen SEO-strategie gaan hanteren. Multisite betekent dat het technisch onderhoud in een keer beheerd wordt, maar ze behouden tegelijkertijd wel de vrijheid om per land de site naar behoefte in te richten. Dit leidt uiteindelijk ook tot lagere kosten.

ELCEE streeft naar tien websites

Omdat de sites op technisch gebied makkelijk te beheren zijn blijven de kosten relatief gezien een stuk lager dan wanneer je meerdere losse sites zou hebben.

Verschillende pagina's van ELCEE

Verder met de nieuwe digitale strategie

Analyse als basis voor de toekomst.

Samen met de marketingafdeling van ELCEE hebben we een uitgebreide analysestructuur opgezet, waarin we middels Google Analytics en Hotjar doormeten wat er op de website gebeurt. We komen eens per drie maanden bijeen om de website te analyseren en spelen dan direct in op de resultaten.

Elephant biedt meer dan alleen een website. Ze denken op strategisch en praktisch niveau mee zonder slagkracht te verliezen.

Tessa Antonisen-Dekker, ELCEE Group
Chat
Eens met elkaar kennismaken?

Ik kom graag met je in contact!

Floris-Elephant