De afgelopen weken heb je via onze social media kanalen al kennis kunnen maken met onze nieuwe developers Geert en Esley en vertelden we over interne wisselingen van de wacht, maar we hebben nóg een nieuwe aanwinst bij de kudde: Jeroen Romeijnders. Hij stelt zich graag aan je voor.

Grote kans dat de naam al een belletje laat rinkelen. Jeroen is namelijk geen onbekende van Elephant. Hij is tien maanden geleden bij ons op kantoor begonnen als freelancer en focuste zich de afgelopen periode voornamelijk op sales en marketing. Inmiddels heeft hij zijn freelancebestaan achter zich gelaten, is hij officieel in dienst getreden en verschuift zijn focus meer richting de digitale strategie van onze Elephant-klanten. Hoe, wat, waar en waarom?

“Ik ben Jeroen dus, 27 jaar en woonachtig in het mooie Dordrecht. Lekker dichtbij het bijzondere pand van Elephant. Ik heb een achtergrond in de wereld van ICT. Meer specifiek: in het beheren van werkplekken en het leveren van professional services tot aan het implementeren van ‘s werelds mooiste (en tevens beste…) CRM-systeem Salesforce. Mijn passie, dat is het ondertussen écht geworden, is het ondersteunen van bedrijven met het centraal stellen van de klant. Ik hoor je al denken: dat doen we toch dagelijks? Maar meestal is dat niet het geval. In de hectiek van de dag denken we vaak inside-out in plaats van andersom en vergeten we om wie het draait, namelijk de eindklant. Bijzonder, want juist deze eindklant is enorm belangrijk voor jou als bedrijf. Dit is dus iets waar ik onder andere door het geven van workshops mee aan de slag ga en wat ik geweldig vind om te doen. En om nog even terug te komen op die passies: ik heb er nog meer hoor. Ik hou namelijk ook van sporten en drink graag een biertje in de kroeg.”

Ik word ontzettend enthousiast als ik bedrijven kan helpen bij het maken van de zogenaamde digitaliseringsslag

- Jeroen Romeijnders

Advies en implementatie

“Ik word ontzettend enthousiast als ik bedrijven kan helpen bij het maken van de zogenaamde digitaliseringsslag. Daar valt vaak nog zoveel winst te behalen, dus mijn werk levert hele duidelijke en concrete resultaten op. Toen ik tien maanden geleden als freelancer bij Elephant begon, werd mij al gauw duidelijk dat zij eigenlijk hetzelfde voor hun klanten doen als wat ik toentertijd deed, alleen ging het een stapje verder: bij Elephant denken ze niet alleen in het verbeteren van processen maar zorgen ze ook direct voor de oplossing. Als freelancer hielp ik bedrijven wel met een adviestraject, maar was ik slechts in beperkte mate betrokken bij de daadwerkelijk implementatie. Bij de kudde kwam ik erachter dat ik dat wél heel erg leuk vind. Nu krijg ik de kans om zowel advies als implementatie voor de klant te verzorgen.”

De mooie bedrijfscultuur

“Wat ik zo leuk vind aan Elephant is dat er heel veel ruimte is om zelf richting te geven in de dienstverlening en de processen binnen het bedrijf. Dit zorgt ervoor dat ik eigenlijk altijd de regie in handen heb of in ieder geval de regie kan pakken. Ook de bedrijfscultuur draagt eraan bij dat ik iedere dag met plezier naar Vest 161 ga. De kernwaarden, de mensen die er werken, de klanten: het is een honderd procent match met wie ikzelf ben, mijn eigen opvattingen en mijn ambities.”

Ondernemer blijven voeden

“Ik ben inmiddels begonnen als digitaal strateeg. Dat houdt in dat ik onze klanten adviseer in hun verandertrajecten en ze tegelijkertijd help met het maken van de juiste keuzes voor de implementatie. Deze functie maakt dat ik de werkwijze, de klant en de oplossingen van Elephant nog beter leer kennen. Natuurlijk heb ik ook nagedacht over mijn ambities op langere termijn. Die zijn er volop en ik krijg binnen Elephant ook zeker de mogelijkheden om hieraan te werken. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik de leiding krijg over de hele sales en marketing van Elephant en me hierin dan met name focus op de inrichting van processen om onze klanten nog beter te ondersteunen. Of ik het ondernemen niet ga missen? Nee, dat denk ik niet. Op de langere termijn wil ik partner binnen Elephant worden en dan verantwoordelijk zijn voor de commerciële kant van het bedrijf. Hiermee kan ik de ondernemer in mij blijven voeden.”

Genoeg kansen

“Sinds ik bij Elephant ben begonnen, zie ik duidelijk wat voor toffe dingen hier voor klanten gedaan en gemaakt worden. Omdat ik natuurlijk een beetje een brug tussen sales, strategie en marketing ben, vind ik het zonde dat we hier nog onvoldoende over communiceren. Dit moet echt veel beter. Verder zie ik veel mogelijkheden om de klant van de klant – de eindgebruiker van de digitale oplossing dus – nóg meer centraal te stellen binnen onze projecten. Het gaat namelijk helemaal niet meer om jouw organisatie of jouw processen: als je echt het verschil wil maken, moet die klant centraal. In alles wat je doet. En eigenlijk geldt dit niet alleen voor onze klanten en de manier waarop we projecten moeten gaan aanpakken, maar ook voor onszelf.”

Verder praten?

“Tuurlijk, leuk! Ik vertel graag meer over mijn plannen en ideeën. Wil je gewoon eens kennismaken onder het genot van een kop koffie? Dat kan ook. Neem gerust contact met me op. Ik kijk er enorm naar uit om samen mooie dingen te gaan maken!”