Het magazijn: een nieuwe identiteit en website die laten zien: je mag er zijn

Bezoekers drinken binnen een drankje

De klik met Het Magazijn

Voor Het Magazijn in Dordrecht ontwikkelden we een vernieuwde merkidentiteit en website die het warme, creatieve en authentieke karakter versterken. Met verfijnde branding, herkenbare typografie en een toegankelijk design voelt elke bezoeker zich direct welkom. De nieuwe website ademt dezelfde sfeer als de locatie zelf: gastvrij, sfeervol en eigenzinnig, een plek waar iedereen zichzelf mag zijn, zowel offline als online.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact op
Branding Het Magazijn
Mock-up telefoon
Menukaart
De karakteristieke gevel is op een speelse manier doorgetrokken over de website
Tijdschrift van Het Magazijn
De gevel van Het Magazijn

Waar kunnen we jou mee helpen?

Eens vrijblijvend kennismaken? Ik ben benieuwd of wij de klik kunnen vinden!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam*
Max. bestandsgrootte: 24 MB.

Alen Sirovica - Strateeg en oprichter

Liever direct contact? Bel of mail mij gerust.

Het Magazijn: een nieuwe identiteit en website die laten zien: je mag er zijn

Een nieuwe merkidentiteit en website voor een vertrouwd Dordts icoon. Het Magazijn: waar creativiteit, historie, smaak en gastvrijheid elkaar vinden, een plek waar jij gewoon jezelf mag zijn.Met een aanscherping van de branding en een frisse, toegankelijke website ervaren gasten dit gevoel bij elk bezoek, zowel offline als online.

Ambitie

Het Magazijn is al jarenlang een geliefde Dordtse horeca plek die veel mensen kennen en waarderen. Toch was het tijd voor de volgende stap. De wens: een aanscherping van de branding en een nieuwe website die het warme, toegankelijke en authentieke karakter van Magazijn nog sterker zichtbaar maakt. Zo wilden ze meer richting en herkenbaarheid bieden, voor het team, voor vaste gasten én voor mensen die Magazijn voor het eerst ontdekken.

Strategie & design

We gingen aan de slag met het verfijnen van de identiteit, zodat elk detail klopt met het unieke karakter van Magazijn. Het logo werd subtiel aangescherpt en het klassieke lettertype geeft extra karakter aan de speelse, opvallende teksten. De gevel is als beeldmerk op een speelse manier doorgetrokken in de website en overige media. Het groene palet brengt het stadsoase-gevoel tot leven, terwijl warme oranje- en koperkleuren zorgen voor het vertrouwde huiskamergevoel. Illustraties en grafische elementen brengen de vele hoekjes van Magazijn tot leven. Slogans, typografie en fotografie werken samen om het uitnodigende en authentieke karakter overal voelbaar te maken. Elk contactmoment, van menukaart tot social post, ademt die herkenbare Magazijn-sfeer. Elk detail is afgestemd op de gast, zodat je, online en in het Magazijn zelf, direct voelt: je mag er zijn.

Techniek

De website is ontwikkeld als een toegankelijke WordPress-site met gebruiksvriendelijke navigatie en herkenbare visuele elementen. Het nieuwe kleurenpalet, logo en illustraties zijn subtiel geïntegreerd zodat bezoekers zich direct welkom voelen. De menukaart, contactmogelijkheden en reserveren staan centraal voor een soepele ervaring en tegelijkertijd makkelijk te beheren.

Het resultaat

Magazijn beschikt nu over een heldere merkidentiteit en een website met het gevoel van een digitale huiskamer. De uitstraling is warm en uitnodigend en maakt Magazijn toegankelijker dan ooit. Alles ademt het authentieke karakter en versterkt de herkenbaarheid. Elk detail straalt uit: hier voel je je welkom en mag je jezelf zijn.