InDordrecht

De digitale gids voor wie Dordrecht wil gaan ontdekken

Sfeer - foto van de haven van Dordrecht

De klik met InDordrecht

Elephant creëerde voor InDordrecht een inspirerend digitaal platform dat bewoners en bezoekers informeert over alles wat de stad te bieden heeft. Het platform fuseert de content van centrumdordrecht.nl en vvv.dordrecht.nl en bedient diverse doelgroepen door middel van overzichtelijke thema’s als Eten, Drinken, Winkelen en Te zien & te doen. Het mobiele design staat centraal, met een intuïtieve interface en functies zoals favorieten en een webshop via WooCommerce. De technische basis met WordPress Multisite maakt de site schaalbaar en efficiënt herbruikbaar voor regio’s als Alblasserwaard en Hoeksche Waard. Zo blijft Elephant het platform continu optimaliseren met datagedreven verbeteringen.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden?

mock-up Cultuur in Dordrecht
Danny den Braber van Dordrecht Marketing

"Elephant is er in geslaagd om ons een stuk efficiënter te laten werken door de integratie van data over verschillende labels."

Danny den Braber Senior Marketeer @ Dordrecht Marketing en Partners
Dagje op bezoek in Dordrecht
De grote kerk in Dordrecht
We zijn trots op onze stad!
We ontwikkelen meerdere platformen waaronder deze website voor Cultuur in Dordrecht
In Dordrecht is genoeg te beleven
Genoeg te beleven in Dordrecht

Waar kunnen we jou mee helpen?

Je bent één click verwijderd van een echte klik. Vul je vraag hier in. Bellen of appen kan natuurlijk ook.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever direct contact? Bel of mail mij gerust.

  • Wordpress
  • Development
  • Design
  • Strategie
De digitale gids voor wie Dordrecht wil gaan ontdekken

InDordrecht is het startpunt voor iedereen die in Dordrecht woont of er op bezoek komt en iets leuks wil doen. Daar werken we als Dordtenaren natuurlijk graag aan mee! Doel van dit project was een site die zowel zou informeren als inspireren. Bezoekers vinden er informatie over een specifieke winkel, restaurant of monument, maar kunnen er bijvoorbeeld ook terecht voor een Prosecco-route of een Street Art-wandeling.

Ambitie

InDordrecht is een fusie van twee andere websites: centrumdordrecht.nl en vvv.dordrecht.nl en wil een brede doelgroep bedienen: jong, oud, bewoner, bezoeker en toerist. Zouden we al die doelgroepen in persona’s gieten en daar customer journeys aan verbinden, dan zou dat leiden tot een overload aan informatie en een mogelijk onoverzichtelijke structuur. Daarom gingen we bij het vaststellen van de websitestructuur uit van thema’s: Eten, Drinken, Winkelen, Te zien & te doen. Alle input die tijdens de strategische fase naar boven kwam en nuttig bleek, hebben we onder deze thema’s gehangen. Dit gaf zowel ons als de klant duidelijke kaders gedurende het hele proces.

Strategie & design

Het nieuwe platform heeft een compleet nieuwe huisstijl gekregen. Omdat uit data bleek dat men de website vooral via de telefoon bezocht, zijn we bij het design uitgegaan van mobiele bezoekers. De grote vraag was hoe we de grote hoeveelheid content op een slimme manier konden neerzetten. We hebben gekozen voor wie een pagina bezoekt kan eenvoudig door de verschillende opties scrollen. Dit design is vervolgens naar de desktop-site vertaald. Door het gebruik van zogenoemde ‘breekpunten’ aan de achterkant van de website is het design ook zeer geschikt voor grote schermen.

Techniek

WordPress bleek het meest geschikte systeem voor deze content driven website. We hebben het CMS gekoppeld aan een centrale content-database waardoor content die elders wordt geüpload automatisch op InDordrecht verschijnt, zoals de Uitagenda van Dordrecht. Bezoekers die bepaalde plekken of tips voor een later moment willen bewaren, slaan deze eenvoudig op in de favorietenfunctie. Met WooCommerce hebben we een webshop klaargezet die binnenkort wordt gelanceerd. Bezoekers kunnen hier producten van VVV Dordrecht bestellen.

Resultaat

Een mooi resultaat betekent niet dat we bij Elephant achterover leunen. We blijven optimaliseren en doen dat aan de hand van data. Door goed te meten kunnen we de juiste verbeteringen aan de klant voorleggen. Aan de klant vervolgens de keuze om te bepalen wat prioriteit heeft.

Handig is dat we de techniek die we voor deze website hebben opgezet, dankzij de WordPress Multisite oplossing kunnen hergebruiken voor de websites van het naastgelegen Alblasserwaard en Hoeksche Waard. Dat betekent: een website die bewezen werkt, tegen een lage investering voor de klant.

  • Bekijk website
  • Het team
    • Jeroen Romeijnders - mede-eigenaar
      JR

      Jeroen

      Commercieel Directeur
    • Fabian de Jong - Strateeg en oprichter
      Fd

      Fabian

      Strateeg
    • Martijn Schipper - Back-end Developer
      MS

      Martijn

      Lead Back-end Development
    • John van de Broek - Front-end Developer
      Jv

      John

      Lead Front-end Developer
  • Naar het team