Ambitie
De grote uitdaging was om de nieuwe branding te waarborgen in het nieuwe design. Een branding agency denkt vaak veel vanuit design, terwijl wij meer vanuit de gebruiker denken. Om onszelf scherp te houden, zijn we tijdens de designfase regelmatig gaan sparren met de branding chefs. Met als resultaat een strak en gebruiksvriendelijk design dat mooi op het geheel aansluit.
Strategie & design
In samenwerking met Dentsu Achtung zijn we begonnen met een compleet transformatie traject, waarbij zij verantwoordelijk waren voor de rebranding en positionering. Ons team nam de huidige propositie en employer journey onder de loep tijdens meerdere strategie sessies. Het doel? Inzicht krijgen in hoe de doelgroep zich offline en online beweegt, zodat we de nieuwe recruitmentsite beter laten presteren. Daarnaast werd veel aandacht besteed aan het bepalen van de integratie structuren met het ATS systeem Bullhorn. Hierbij keken wij enerzijds naar het proces op de website en anderzijds naar het proces dat aan de kant van STAR gewijzigd moest worden. Alles voor een optimale werkwijze.
Techniek
Om de vacatures op het platform zo goed mogelijk te tonen, hebben wij een Bullhorn koppeling gerealiseerd in een volledig nieuwe recruitment website. Hier kwam onze expertise met het ATS systeem goed van pas. Bovendien zijn er meerdere features toegevoegd om alles zo overzichtelijk mogelijk te maken én de user experience hoog te houden. Denk aan een search optie en een duidelijk overzicht van alle vacatures, inclusief filtering voor het beste zoekresultaat.
Tegelijkertijd hebben we aan de back-end alles zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk gehouden, zodat dit goed te beheren is. Nu en in de toekomst.
Resultaat
Een overzichtelijke multi-language WordPress omgeving met handige features, inclusief Bullhorn integratie, waardoor interne processen gestroomlijnd zijn en de site eenvoudig te beheren is.