De juiste doorvertaling van de vernieuwde identiteit en visie op corporate platform

Arcus opslag staal buizen
Een kijkje achter de schermen bij Arcus Europe
Arcus case buizen medewerkers samenwerken buizen

Wil je ook ontdekken of het écht klikt? Vul je gegevens en je vraag hier in. Bellen of appen kan ook.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact opnemen met Floris

Liever direct contact? Bel of mail mij gerust.

  • Wordpress
  • Corporate website
De juiste doorvertaling van de vernieuwde identiteit en visie op corporate platform

Arcus is dé leverancier op het gebied van roestvaststalen buizen, flenzen, fittingen en componenten voor industriële toepassingen. Met de jarenlange kennis binnen het bedrijf en persoonlijk contact streven zij naar het opbouwen en onderhouden van duurzame langetermijnrelaties. Maar bij Arcus gaan ze verder dan alleen leveren, ze zijn jouw strategische partner in de dynamische wereld van roestvaststalen industriële componenten.

Ambitie

In een complexe en dynamische markt van roestvaststaal is het essentieel om de kennis over de markt en de producten goed naar voren te laten komen. Na de herpositionering van Arcus Europe zijn we aan de slag gegaan met het creëren van de juiste strategie. In samenwerking met de branding partij, die de rebranding hebben verzorgd, is het eindresultaat meer dan alleen een website. Een gloednieuw corporate platform met een vertaling van de vernieuwde identiteit en visie van Arcus Europe. Een mooi eindresultaat door een geweldige samenwerking tussen strategie, branding en digitale innovatie!

Strategie & design 

De branding partij heeft voor Arcus de brandguide ontwikkeld, waarna het aan ons de taak was om deze visuele identiteit uit te breiden naar het digitale domein. Onze rol ging verder dan het toepassen van de brandguide, we hebben actief aanbevelingen gedaan en digitale oplossingen bedacht om technische functionaliteiten beter te laten samensmelten met het design. Zoals het strategisch gebruik van kleuren om navigatie en gebruikersinteractie uit te lichten. Dankzij deze nauwe samenwerking konden we gezamenlijk de huisstijl van Arcus bewaken en versterken, terwijl de technische functionaliteiten hun kracht behielden.

Er zijn persona’s opgesteld om inzicht te krijgen in de denkwijze van de eindklant en dit te koppelen aan juiste elementen op de website. De focus is verlegd van productgedreven naar waardengedreven, waarbij de eindklant centraal staat. Er is ruimte gecreëerd voor een kennisbank waar blogs, interviews en data geplaatst kunnen worden, zodat jarenlange kennis en ervaring op een gestructureerde en boeiende manier gepresenteerd worden. Hoewel de focus ligt op de kennis en de corporate story, blijft de essentie van Arcus onveranderd: de beste stainless solutions. Het praktische gemak en de veelzijdigheid van Arcus worden online duidelijk benadrukt. Een online plek waar je te allen tijde terechtkunt voor roestvaststalen producten, of het nu gaat om een klein of groot project, Arcus levert!

Techniek 

Een gebruiksvriendelijke multilanguage WordPress website waarbij storytelling en branding key zijn in de (her)positionering van Arcus.

Het resultaat

Een visueel aantrekkelijke en waardegedreven website die de unieke corporate story van Arcus vertelt. Dit platform is niet alleen een weerspiegeling van de vernieuwde identiteit van Arcus, maar dient ook als een one-stop-shop voor hun producten, waarbij de nadruk ligt op kwaliteit en service.

  • Bekijk website
  • Het team
    • JL

      Jordy

      Lead Strategie en Design
    • Arno de Jong - Front-end Developer
      Ad

      Arno

      Front-end Developer
    • Kayleigh van de Graaf - Digital Designer
      Kv

      Kayleigh

      Digital Designer
    • Maarten Meyer - Back-end developer
      MM

      Maarten

      Back-end Developer
    • Martijn Schipper - Back-end Developer
      MS

      Martijn

      Lead Back-end Development
  • Naar het team