Een professionele website voor twee verschillende doelgroepen

Onze eerste stap was het in kaart brengen van de twee doelgroepen. Door middel van interviews met huidige en potentiële klanten konden wij de twee verschillende type klanten gedetailleerd analyseren. Vervolgens hebben we samen met E2-energie vastgesteld welke content voor welk klant beschikbaar moet zijn. Informatie over een wagenpark of duurzaam ondernemen is bijvoorbeeld wel interessant voor bedrijven, maar niet per se voor een consument. Daarnaast zijn er persona’s opgesteld, om de particuliere en zakelijke klant niet alleen goed te onderscheiden, maar ook te begrijpen. Met als eindresultaat een effectieve en overzichtelijke customer journey voor beide doelgroepen.

Het verhaal laten leven

De resultaten van de strategiesessies hebben wij eerst samengevat door wireframes te ontwikkelen en deze met E2-energie door te nemen. Daarna zijn onze designers aan de slag gegaan met de lay-out en uitstraling van de website. De huisstijl stond al vast, maar qua overzichtelijkheid viel er nog verbetering te halen. 

Uit ons onderzoek bleek bovendien dat het voor de particuliere klant vooral belangrijk was om te zien dat bedrijven echt weten waar ze over praten. Vertrouwen speelt een enorm grote rol, niet alleen bij het daadwerkelijke koopproces, maar ook bij het aanvragen van informatie. Om dit stukje vertrouwen te wekken, hebben wij extra ruimte voor blogs gecreëerd, waar E2-energie hun kennis op een overzichtelijke wijze kan delen.   

De zakelijke klant bleek daarentegen vooral op zoek naar gemak en efficiëntie, met het liefst één partij die alles voor ze regelen. Het feit dat E2-energie alles voor je uit handen neemt, mocht dus een nog prominentere positie op de website krijgen. We hebben van de website echt een professioneel visitekaartje gemaakt. Met veel aandacht voor het uitstralen van professionaliteit, ruimte voor de producten, het tonen van de prijs-kwaliteitverhouding en het overbrengen van de productkennis. 

De juiste integratie van systemen

Hoe maak je het op de website goed zichtbaar dat het om verschillende proposities en doelgroepen gaat? Dit was de grootste uitdaging op het gebied van techniek. De website is namelijk gericht op conversie, met veel buttons en formulieren voor twee doelgroepen. Om het geheel zo overzichtelijk mogelijk te houden is er een top-menu geplaatst waar de websitebezoeker eenvoudig kan kiezen tussen het particuliere of zakelijke gedeelte van de website. Daarnaast kunnen projecten per doelgroep gepositioneerd worden, zodat de juiste mensen ook de juiste content zien. 

Om alles voor het team van E2-energie zo gebruiksvriendelijk mogelijk te houden is de WordPress website geïntegreerd met het CRM systeem Zoho. Alle formulieren die op de website ingevuld worden, komen nu automatisch in Zoho terecht.

Het resultaat? Een professionele WordPress website die E2-energie een sterk fundament geeft. Met twee verschillende secties waarin beide doelgroepen op een zo effectief mogelijke manier worden aangesproken. En een overzichtelijk back-end systeem, waar de content marketeer gemakkelijk kan bepalen welke doelgroep wat te zien krijgt. Kortom, een website die klaar is voor de toekomst!

Benieuwd naar het eindresultaat? Bekijk hier de website van E2-energie.

Chat
Ook meer conversie op je website?

Ik denk graag met je mee!

Floris-Elephant