Een pakkende werken-bij website waar de corporate story tot leven komt.
Een prachtige missie die ook de toekomstige medewerkers moet aanspreken. Maar hoe bereik je drie sterk uiteenlopende doelgroepen met één helder verhaal? En hoe zet je een goed CMS neer waarin de employer brand versterkt wordt en de doelgroepen geënthousiasmeerd worden om te solliciteren? Hier zat voor ons team de uitdaging.
Tijdens de strategiefase hebben we samen met het hoger management besproken wat werken voor Holland & Barrett precies betekent en wat de proposities zijn van de toekomstige medewerkers. We hebben onderzocht wat de afhankelijkheden en gezamenlijke belangen zijn en in kaart gebracht hoe we dit zo goed mogelijk konden implementeren op het vacatureplatform. Maar hier stopte het niet. Holland & Barrett wilde echt een slag maken en daarom zijn er ook nog gesprekken geweest met de medewerkers. Hierdoor konden we gedetailleerde persona’s opstellen en nog beter naar de gewenste sitestructuur kijken. Ook hebben we technisch onderzocht welke impact het had om naar een nieuw ATS systeem te gaan.
Door de inzet van micro animaties komt het verhaal letterlijk tot leven
Hoe laten we deze employer branding website tot leven? Deze vraag stond centraal tijdens de design fase. Er is gekozen om micro animaties in te zetten, waardoor websitebezoekers echt meegenomen worden in de corporate story van Holland & Barrett. In plaats van een statische website is het nu een speels platform, waar dingen gebeuren en bezoekers spelenderwijs het verhaal in getrokken worden.
In de development fase heeft ons team goed gekeken naar de afhankelijkheden van het wisselen van ATS systeem. Welke impact heeft het om de systemen los te trekken, zowel technisch gezien als business wise? Hoe gaat het marketingteam en HR met de website werken, is alles duidelijk genoeg? Door onze ervaring met werken-bij websites kunnen we niet alleen steeds breder nadenken over dit soort vraagstukken, maar ook echt het personeel op weg helpen. Ons team heeft dan ook een adviserende rol aangenomen en uitgebreide tips gegeven over het ontwikkelen van content.
Dit alles heeft geleid tot een fijne samenwerking met een gebruiksvriendelijk vacatureplatform als eindresultaat. Eén website waar drie verschillende doelgroepen op een pakkende en overtuigende wijze worden bereikt met de prachtige visie van Holland & Barrett.
Benieuwd naar het eindresultaat? Bekijk hier de website van Holland & Barrett.
Ik denk graag met je mee!