Ben je op zoek naar een professioneel digitaal bureau voor een maatwerk website? Tegenwoordig zie je soms door de bomen het bos niet meer. Er zijn in elke stad meerdere bureaus te vinden met elk hun expertise en vakgebied. Maar hoe weet je welk bureau écht bij jouw bedrijf past? En hoe realiseer je de best mogelijke samenwerking? Onze Jeroen geeft je graag wat tips.

Jeroen, wat maakt een digitaal bureau echt onderscheidend?

‘’Ik geloof dat je een bureau kiest vanwege het team en de mensen, niet per se vanwege de techniek. Want met die techniek en talenten zit het bij professionele bureaus vaak wel goed. Een fijne samenwerking en persoonlijke klik is daarentegen niet zo vanzelfsprekend. En dat terwijl dit juist zoveel waard is, zeker op de lange termijn.

Mijn advies is dan ook om nooit puur naar de harde skills van een bedrijf of team te kijken. Het zijn juist de soft skills die uiteindelijk het verschil kunnen maken.’’

Maar hoe ontdek je of die soft skills er zijn?

‘’Dat is soms best lastig. Door alleen naar een website te kijken, weet je niet direct of het hele team of de werkwijze ook bij jou als bedrijf past. Daarom zou ik zelf de volgende drie punten adviseren:

Kijk goed naar de bedrijfscultuur
Welke mensen zitten er binnen een team? Welke vibe krijg jij persoonlijk van diegene met wie je praat. Welk gevoel komt naar voren tijdens de eerste (online) kennismaking? Pas wanneer jij je met het bureau verbonden voelt, kan er écht goed samengewerkt worden. Als je denkt ‘mwah’ of ‘best oke’, vraag je dan af of je wel 6 tot 9 maanden met dit team zou willen samenwerken. Word je vrolijk van het contact? Verloopt alles soepel en zijn ze als team flexibel genoeg?

Techniek is niet alles
Zoals ik al aangaf, de harde skills om bijvoorbeeld een app te bouwen, maakt je als bedrijf niet direct onderscheidend. Sterker nog, er zijn genoeg partijen die een goede technische website, applicatie of e-commerce platform kunnen bouwen. Maar er is één belangrijk punt: hoe zit het met de communicatie? Denkt het team ook na over de strategie, de gedachtegang achter het product? Leven ze zich in, verdiepen ze zich in de customer journey en ambities van het bedrijf? Dat is waar je als digitaal bureau een verschil kan maken en waar jij als klant naar op zoek moet gaan.

Werk niet met het team, word onderdeel van het team
Verbinding is key en een fijne samenwerking is goud waard. Niet alleen de communicatie moet vlotjes verlopen, maar als klant moet je ook het gevoel hebben dat je echt onderdeel bent van dit team. Dat je samenwerkt in plaats van met hen werkt. Een groep professionals waar je je ei kwijt kunt, maar ook fijn mee kunt sparren en brainstormen. Zo creëer je een projectvibe waarin iedereen zich durft uit te spreken. Dit levert uiteindelijk op de lange termijn alleen maar meer op.’’

Hoe zit dit precies bij Elephant?

‘’Wij geloven dat het team initiator is: zij brengen je uiteindelijk verder. Veel bureaus zitten op techniek, maar bij ons staan de mensen centraal, in alles wat we doen. Wij zeggen altijd: bij ons huur je geen bedrijf, maar een team van 18 enthousiaste professionals. Stuk voor stuk toppers die samen ontzettend veel voor je kunnen betekenen.

Als team zijn we betrokken, flexibel, maar ook proactief. Wij denken met je mee en zijn in staat om echt te begrijpen wat de klant wil en nodig heeft. Een essentiële skill, want alleen als je de klant goed begrijpt, kan je dit vertalen naar de techniek. vandaar dat persoonlijk contact altijd centraal staat. Wil je rechtstreeks met onze developer spreken? Geen probleem. Dankzij onze Slack-channels kan je als klant altijd direct contact opnemen met de juiste persoon. Zo ben je als klant echt onderdeel van ons team. Wel zo makkelijk én prettig voor de samenwerking.’’

Benieuwd naar onze manier van werken en projecten? Bekijk ons portfolio hier

 

Chat
Jouw eigen digitale afdeling?

Onze digitaal strateeg Jeroen staat klaar om je meer te vertellen over de mogelijkheden.