Benieuwd naar de gezichten achter Elephant? Wil je weten hoe ze bij ons digitaal bureau terecht zijn gekomen, wat ze dagelijks uitspoken op kantoor en wat volgens hen het werk zo leuk maakt? Wij laten onze toppers graag zelf aan het woord. Met in deze blog de hoofdrol voor Floris: dit sociale dier is hét aanspreekpunt van onze huidige en nieuwe klanten.

“Ik ben op een bijzondere manier bij Elephant terecht gekomen, dat blijft een grappig verhaal. Ik werkte als assistent-filiaalmanager bij een grote keukenzaak, toen iemand van Elephant de winkel binnenstapte om een keuken uit te zoeken. We raakten al snel gezellig aan de praat, niet alleen over keukens, maar ook over werk, carrière en ambities. Ik liet vallen dat ik het langdurige contact met klanten een beetje miste en op zoek was naar meer. Bij de verkoop van keukens gaat alles namelijk heel snel. Na de verkoop is je missie geslaagd, dan ben je klaar en zie je de klant nooit meer. Toen zei hij behoorlijk spontaan: ‘kom anders gezellig bij ons langs, we zoeken nog mensen!’

Ik had op dat moment nog geen idee dat ik bij Elephant zou komen te werken! Ik had al wat leuke achtergrondkennis van het bedrijf, doordat ik projectmanager Diede kende. En ik had natuurlijk veel gehoord over de bekende vrijmibo’s en het leuke team. Maar verder wist ik niet zo goed wat ik kon verwachten. Na de uitnodiging dacht ik: waarom ook niet? En niet veel later zat ik in Dordrecht op het kantoor voor een kennismakingsgesprek. “

Er wordt hier echt aandacht besteed om iedereen zich thuis te laten voelen

“Het eerste gesprek beviel erg goed. Het was alsof ik direct in een warm bad terecht kwam. Iedereen was zo enthousiast en sociaal. Ik gaf in het gesprek aan dat ik goed weet hoe ik iets kan verkopen, maar dat deze branche nog helemaal nieuw was voor mij. ‘’Jullie moeten wij wel een beetje aan de hand nemen’’, zei ik. En dat is ook precies wat ze hebben gedaan. Ze zagen mij goed binnen het team passen en zeiden: ‘’geen zorgen, de kennis hebben wij in huis, dat kunnen we je bij brengen.’’ Inmiddels zijn we 9 maanden verder en heb ik super veel geleerd!”

Een team vol leeftijdsgenoten

“In de keukenbranche had ik niet bepaald de meest jeugdige collega’s. Op zich niet erg, maar het is natuurlijk leuker om met gelijkgestemden en leeftijdsgenoten samen te werken. Heel eerlijk, ik had vooraf wel een klein vooroordeel over developers. Je merkt dat zij toch vaak een naampje hebben. Dat er gedacht wordt aan gasten die op een zolderkamer zitten, zonder daglicht of sociaal contact. Geheel onterecht natuurlijk, want vanaf de eerste dag, zag ik dat iedereen juist heel sociaal is. Dat is de kracht van het team, iedereen maakt een praatje met elkaar, het is juist super gezellig.”

Waar ben je als digitaal strateeg mee bezig?

“Als digitaal strateeg ben ik aan de voorkant betrokken bij alle projecten. De klant komt met een abstract idee en ik ga dit vervolgens verder uitzoeken en concretiseren: wat is er allemaal mogelijk, wat is het doel en welke doelgroep willen ze aanspreken? Dit hele plaatje schets ik binnen ons team met de vraag of wij hiermee aan de slag kunnen en zo ja, welke digitale oplossing volgens hen passend is. Dit werk ik vervolgens uit in een voorstel wat ik ga pitchen bij de klant en daar begint – indien akkoord – de samenwerking.

In tegenstelling tot de keukenbranche gaat het klantcontact hier veel verder. De gemiddelde doorlooptijd per project is 4-6 maanden, dus je bent heel intensief met elkaar bezig. Zowel tijdens het hele proces als na de oplevering van de website. Je gaat steeds een nieuwe fase door en kent elkaar steeds beter. Na de livegang van een website maken we er ook altijd een leuk momentje van, even proosten op de samenwerking. En daar stopt het niet, als digitaal bureau blijven wij namelijk ook daarna nog betrokken bij onze klanten.

Zo bel ik regelmatig even om bij te kletsen. Het lijkt iets kleins, maar dat kan soms al het verschil maken. ‘Hoe gaat het met het bedrijf? Zijn er nog wensen, dromen of doelen? Zo ja, kunnen wij nog iets betekenen op digitaal gebied?’ Daar komen vaak hele leuke gesprekken uit. Met soms ook een haakje voor een doorontwikkeling voor een nieuwe opdracht. Daarnaast blijf ik ook huidige klanten blijf ik ondersteunen met klantcontact. Wij zijn echt een vertrouwenspartner van bedrijven en doen alles samen. ”

Ik ben echt een sociaal mens en vind het heerlijk om een praatje te maken. Niet alleen over ditjes en datjes, ik ben oprecht geïnteresseerd in de mensen met wie ik werk.

“Qua werkzaamheden vind ik het uitbrengen van een voorstel en het pitchen denk ik het leukste. Die gezonde spanning die daarbij komt kijken, vind ik heerlijk. Weet ik wel de juiste snaar te raken? Kan ik ze overtuigen om het Elephant te werken? Ga ik de opdracht binnenslepen of niet? Dat is echt een leuk moment. En ja, soms heb ik er ook even de P in als het anders loopt dan verwacht, maar daar leer je ook weer van. ”

Wat zou je tegen een – potentiële – nieuwe collega willen zeggen?

“Ik weet dat iedereen het zegt, maar het is zo’n fijn en leuk bedrijf. Ik zit er nu 9 maanden en heb te horen gekregen dat ik volgend jaar mag blijven. Super tof, want ik zit hier ook echt op m’n plek. Het is een hele platte organisatie met weinig hiërarchie. De eigenaren Jeroen en Fabian werken net zo hard mee, soms zelfs harder. Het is echt één team, waarbij iedereen voor je klaar staat. Er wordt ook heel erg gekeken naar persoonlijke doelen: wat wil je bereiken, wat staat er op persoonlijk valk op de planning en hoe kunnen we daar als bedrijf aan bijdragen?

Daarnaast is het hele team super sociaal, er wordt echt aandacht besteed om je thuis te laten voelen. Dus mocht je twijfelen over een sollicitatie? Stuur gerust een mailtje of kom een keertje langs op kantoor om de sfeer te proeven!”