Hoe het is om bij ons te werken? Dat laten we onze teamgenoten graag zelf vertellen! Met deze week projectmanager Diede aan het woord. Want hoe is ze precies bij Elephant terecht gekomen en wat deed haar besluiten haar vorige baan voor deze functie op te zeggen?

Diede, hoe heb je Elephant leren kennen?

Als echte Dordtse, kende ik Elephant al wel van naam. Een jong bedrijf, met jonge ondernemers die veel met innovatie bezig zijn. Dat valt op in de regio. Toen ik tijdens mijn afstudeerstage onderzoek moest doen naar internetbureaus in de regio kwam ik Elephant weer regelmatig tegen op social media. Ik dacht steeds: hé zijn doen hele toffe dingen. 

Toen dacht je, bij die club wil ik werken?

Na mijn studie ben ik eerst bij marketingbureaus aan de slag gegaan. Maar ik bleef de branche van internetbureaus wel interessant vinden, de kriebels gingen niet weg. Daarnaast vind ik een goede cultuur heel belangrijk. Ik wilde werken bij een bedrijf waar iedereen geaccepteerd wordt met het gevoel dat je onderdeel bent van een club. Waar het voelt als familie. En dit gevoel kreeg ik bij Elephant, zij bleven dus altijd wel in m’n achterhoofd zitten.

Hoe ben je uiteindelijk met Elephant in contact gekomen?

In een eerder stadium werd ik al eens benaderd door Alen, oprichter en headhunter van Elephant met de vraag of ik het leuk zou vinden om bij Elephant te komen werken als supportmedewerker. Natuurlijk was ik meteen enthousiast. Of naja, over de kans, de functie zelf was niet helemaal wat ik zocht. Ik wilde iets meer qua werkzaamheden en uitdaging. Hier hebben we vervolgens open gesprekken over gehad en daaruit konden we aan beide kanten eerlijk aangeven dat dit misschien niet de juiste match is. Toen later de combifunctie voor project- & supportmanager online kwam wist ik: dit is ‘m! Ik heb toen gesolliciteerd en uiteindelijk de keuze gemaakt om bij Elephant te gaan werken. 

Best een spannende keuze in tijde van corona?

Klopt, ik heb best een sprong in het diepe gemaakt. Maar hier ben ik nog steeds zo blij mee. Natuurlijk was het wel heel erg wennen, juist door corona. Alles moest opeens online en ook het team ontmoeten was lange tijd niet mogelijk. Normaal loop je even langs je nieuwe collega’s om een praatje te maken, nu moest ik wachten tot iemand op Slack reageerde. Toch is de onboarding heel fijn gegaan, de bedrijfscultuur zit gewoon heel sterk in elkaar.

Wat vind je zo fijn aan die bedrijfscultuur?

Voor mij is een goede cultuur ontzettend belangrijk, het heeft echt effect op m’n presteren. En bij Elephant is dit zo uniek. Ook al ken je niemand, je wordt met open armen ontvangen. Iedereen is toegankelijk en maakt praatje met elkaar. Ik voelde me vanaf de eerste seconde welkom. 

Ik kom uit de horeca, daar ben je gewend dat het op werk een soort familiegevoel is. Dat is bij Elephant ook zo. In korte tijd zijn het echt m’n vrienden geworden

Aangezien de eerste weken alles online moest, werd er een speciale quiz georganiseerd waardoor ik het hele team kon leren kennen. En ook na de eerste weken overtrof de cultuur m’n verwachtingen. Ik kom uit de horeca, daar ben je gewend dat het op werk een soort familiegevoel is. Dat is bij Elephant ook zo. In korte tijd zijn het echt m’n vrienden geworden. Als ik moet verhuizen, staan de jongens bijvoorbeeld direct voor me klaar. We werken keihard, dat moet ook. Maar er is ook ruimte voor heel veel gezelligheid. 

Wat maakt het team volgens jou zo bijzonder?

Vaak zie je onderscheid in directie of rangen, maar hier is echt iedereen gelijk. We zijn één team, zonder groepsvorming of kliekjes. Alles is bespreekbaar, ook als je even geen fijne dag hebt. Daarnaast wordt er veel georganiseerd, waarbij iedereen mag aansluiten. Of het nou gaat om een vrijdagmiddagborrel, een Tasty Walk of een lesje padellen ’s avonds. Als je zin hebt om mee te gaan, ben je voor de volle 100% welkom. 

Ook zijn er innovatiedagen, dan laten we alle eigen disciplines los en gaan we samen kijken hoe we kunnen innoveren. Wat vinden we tof, wat gaan we oppakken? Heel leerzaam én leuk. Er wordt echt veel moeite gedaan om de tevredenheid onderling hoog te houden.

Hoe vond je eigenlijk de switch van een marketing- naar internetbranche?

Ik ben blij dat ik uiteindelijk deze keuze heb gemaakt, omdat ik heel enthousiast word van een branche die in beweging is. Daarnaast kan ik mijn marketing achtergrond juist goed inzetten in de vertaling naar digitaal. Ik had overigens wel al wat ervaring in online, maar nog weinig kennis van UX, maatwerk websites etc. Door te doen en veel vragen te stellen heb ik snel veel geleerd. En ja, soms ga je op je bek, maar je leert door te doen.

Ik ben trouwens niet in het diepe gegooid hoor, allebei de Fabians hebben mij aan de hand meegenomen en uitgelegd ‘dit is hoe we het doen, hier moet je op letten’ etc. Zij hebben mijn denkwijze veranderd en kennis opgekrikt. En er is bovendien veel ruimte om te leren en voor persoonlijke ontwikkelingen. Je krijgt de vrijheid om binnen de kaders je eigen ding te doen. Ik volg bijvoorbeeld ook een coaching traject voor Hogeschool Rotterdam. Dat soort extra’s worden hier echt gestimuleerd. 

Door te doen en veel vragen te stellen heb ik snel veel geleerd. En ja, soms ga je op je bek, maar je leert door te doen.

Wat doe je precies als projectmanager en supportmedewerker?

Bij Elephant doen we alle projecten in groepsverband, wat het zo leuk maakt. Je werkt dus altijd samen, waarbij ik het hele team aanstuur, zorg dat er een briefing ligt en dat de klant precies weet wat ze kunnen verwachten. Ik ben eigenlijk een soort spin in het wiel die alle processen intern aan elkaar koppelt en zorgt dat er een goed eindproject bij de klant opgeleverd wordt. Ik weet (bijna) altijd wat er speelt en wie waarmee bezig is. 

En wat maakt deze combi functie zo leuk?

Geen dag is hetzelfde en geen project is hetzelfde. De online wereld is zo in ontwikkeling er gebeurt echt van alles. Morgen kan de techniek van een bepaald systeem bijvoorbeeld al anders zijn. Het is continu in beweging. Ook het type klanten zijn heel divers. Van een groot recruitment bureau tot een tuinier, sportschool of webshop. 

Het allerleukste vind ik dat we samen werken naar een mooi eindproduct, waardoor we mét de klant groeien. Het is niet zo dat we een project afronden en er vervolgens niet meer naar omkijken. We blijven echt samenwerken en kijken altijd hoe we kunnen blijven groeien, nu en in de toekomst. 

 

Op dit moment blijft het aantal projecten stijgen, waardoor Diede op zoek is naar een nieuw, enthousiast projectmanagement-maatje. Om samen de planningen mee verzorgen en alles van A tot Z te regelen. Is dit iets voor jou? Bekijk dan onze vacature!