Strategie

Hoe maak je nou een customer journey?

Om jouw doelgroep in alle fasen van de customer journey goed te kunnen bedienen, is het belangrijk om elke fase van de klantreis heel duidelijk voor ogen te hebben. Dat je precies weet welke behoeftes jouw buyer persona’s wanneer hebben en hoe je daarop kunt inspelen. Op die manier push je jouw product of dienst door alle fases heen richting het eindstation: een verkoop. Hoewel, na de fase van de verkoop komt het bouwen aan een relatie met als doel, je raadt het al, de customer journey (deels) opnieuw doorlopen. Kortom: het houdt nooit op, die klantreis.

Een aantal dingen die in een goed uitgewerkte customer journey niet mogen ontbreken:

  • De behoefte van de klant per fase (bijvoorbeeld informatie inwinnen, antwoord op een specifieke vraag, iets kopen).
  • De verschillende kanalen, bijvoorbeeld social media of e-mail, die je kunt gebruiken om jouw klant te bereiken.
  • De pijnpunten van jouw klant (hier kun je met jouw product of dienst óf in je communicatie op inspelen).
  • Jouw kernboodschap: hoe ga je jouw klant in iedere fase van de customer journey overtuigen?
  • Meetinstrumenten, want je wil natuurlijk wel weten wat (achter) wel en niet werkt.

Het in kaart brengen van de (digitale) customer journey is best een klus, maar absoluut onmisbaar voor een gedegen (online) strategie en daarmee ook voor succes.

Een customer journey opstellen is voor ons het vertrekpunt voor ieder traject dat wij aangaan. We beginnen altijd met een aantal workshops om de strategie in kaart te brengen en customer journey mapping is er daar eentje van. Wil jij er samen met ons naar kijken? Dat kan!

Download whitepaper

Je hebt de whitepaper gelezen en bent nu natuurlijk zo enthousiast dat je er direct mee aan de slag wilt gaan. Dat snappen wij maar al te goed. Daarom kun je hier kosteloos een hardcopy poster op A0-formaat aanvragen. Sturen wij ‘m meteen naar je op!

Samen aan de slag met de customer journey

Vraag hem dan snel hieronder aan!

Liftoff

Voor je het weet ligt hij op de deurmat...

Laat ons weten via onderstaand formulier waar we de hardcopy (A0) van het customer journey template naar toe moeten sturen!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Chat
Samen aan de slag met de Customer Journey?

Neem dan contact op met onze digitaal strateeg Jeroen