Een omzetstijging van maar liefst 26% dankzij betere usability

Na de lancering scoort de webshop beter op performance (onder andere sitesnelheid) en usability (onder andere duidelijkere productpagina’s). Door deze optimalisatie kan HUB Footwear nu meer aandacht vestigen op hun marketingactiviteiten, omdat de webshop potentiële klanten op een perfecte manier van dienst is. Dit heeft er o.a. toe geleid dat er een omzetstijging van maar liefst 26% ten opzichte van een jaar eerder is gerealiseerd.

We hadden vanaf de eerste gesprekken een goede klik met Elephant, waardoor het project soepel is verlopen.

Troy de Lugt, online marketing manager bij HUB Footwear

Op basis van IP-adressen bezoekers naar de juiste storefront sturen

HUB Footwear beheert alle orders, zendingen, producten, prijzen en prijsregels in het ERP-systeem XL-ENZ. Door Magento 2 en XL-ENZ te koppelen, hebben wij ervoor gezorgd dat deze twee systemen met elkaar communiceren. Magento 2 haalt productdata (bijvoorbeeld voorraden en prijzen) uit NL-ENZ en communiceert orderdata weer terug. Dit zorgt natuurlijk voor een flinke slag op efficiency.

Ook hebben we een multistore opzet gemaakt, waarbij de bezoeker op basis van IP-adres automatisch naar de juiste storefront wordt gestuurd. HUB Footwear hanteert bijvoorbeeld andere prijzen in Denemarken t.o.v. Nederland. Bezoekers uit Denemarken krijgen dus de Deense Storeview te zien met hun eigen prijzen. HUB Footwear kan hiermee ook specifieke campagnes uitvoeren per land, zonder dat andere landen daar iets van zien.

Ook een hechte samenwerking aangaan?

Neem dan contact op met digitaal strateeg Jeroen Romeijnders. Hij helpt je graag op weg en kijkt samen met jou naar de mogelijkheden. Maar ook als je vragen hebt: let us know!