Een stabiele website met een duidelijke brand en een gebruiksvriendelijke interface voor bezoekers.
Om deze website succesvol te lanceren, is het belangrijk goed te kijken naar de verschillende doelgroepen van Poort6. Met 15.000 bewoners zijn er nogal wat verschillende doelgroepen te onderscheiden. Van sociale huur tot een huizenmarkt voor starters of senioren. Met alleen gebruiksvriendelijkheid kom je er niet. Wat wel helpt is een muurvaste API-koppeling met Woningnet, een grote diversiteit aan zoekcriteria en een toegankelijk design waar iedereen mee uit de voeten kan.
Zo’n drukbezochte website moet bovendien overzichtelijk en actueel zijn. Niet alleen potentiële huurders zijn op zoek naar een huis, ook de huidige bewoners gebruiken Poort6 om hun vragen, reparaties en onderhoud door te geven.
Zo’n strategie in een strak ontwerp gieten gaat niet zonder horten of stoten. Bovendien is het belangrijk de nieuwe huisstijl in alle details naar voren te laten komen. Voor Poort6 is de keuze gevallen op een luchtig design met veel ruimte en gebruik van fotografie. Daarmee wordt de rebranding duidelijk gecommuniceerd, maar ook ruimte gecreëerd voor een toegankelijke site.Â
Zo’n API-koppeling vertalen naar bruikbare data die bovendien voor de bezoeker makkelijk te vinden is en er helemaal in Poort6-stijl uitziet, dat vergt een knap staaltje development.Â
In samenwerking met Poort6 hebben we alle verschillende tools en hulpmiddelen in het leven geroepen om de diverse doelgroepen in goede banen te leiden. Denk aan: een geheel opgemaakte fotoreel die de meest recente en accurate data toont. Of een wizard-achtige tool waarmee bewoners meteen zien welk onderhoud hen te wachten staat. Ook de zoekfunctie is buitengewoon scherp ingesteld, waardoor je met een paar simpele toetsen direct antwoord krijgt op de meest uiteenlopende vragen.
Bekijk hier de website van Poort6!
Ik kom graag met je in contact!