Niet terug naar de tekentafel maar finetunen wat er al is

Er waren al persona’s van de doelgroep opgesteld, maar tijdens een big intake met NR6 zijn we nog dieper in de achtergrond van het bedrijf gedoken. Dankzij een uitgebreide strategiesessies is dus niet alleen achterhaald hoe de website voor de doelgroep moet werken, maar ook voor Auxilium Adviesgroep zelf. Op basis hiervan kon ons team aan de slag met het realiseren van de fusie tussen de corporate en cursus website. Zowel qua design als development.

In het design stond de rebranding uiteraard centraal, maar er is ook goed gekeken naar de het mergen van de twee sites. Je wilt niet dat je traffic verliest of dat url-structuren en linkwaardes verloren gaan. Alles moet vlekkeloos met elkaar integreren, waardoor er één geheel ontstaat. En dat is precies wat wij gerealiseerd hebben, mede dankzij het uitvoeren van redirects naar het juiste domein.

Een flinke uitdaging, maar een mooi resultaat

Het creëren van het cursus overzicht was een flinke uitdaging. Hoe laat je overzichtelijk zien dat er meerdere cursussen op meerdere data beschikbaar zijn? En hoe kan je dit zo overzichtelijk tonen? Door een handige search optie te ontwikkelen en de content te herstructureren is er een overzichtelijke cursuspagina ontstaan. Je kan dankzij handige filters heel gericht zoeken, waardoor het inschrijfproces is verbeterd en Auxilium Adviesgroep de juiste mensen op de juiste cursus krijgt. Kortom, een geslaagd project met mooie resultaten!

Benieuwd naar het eindresultaat? Bekijk hier de website van Auxilium Adviesgroep.

Chat
Ook toe aan een website die écht aansluit bij je branding?

Ik kom graag met je in contact!

Floris-Elephant