Design en development

Beleving en gemak voor maximale conversie

Het is belangrijk dat een website aansluit bij je huisstijl. De nieuwe, krachtige en vrolijke huisstijl van Globen was een feest om te implementeren. Met animaties en interacties hebben we de Globen- sfeer tot leven gebracht. Maar voor een maximale conversie moest het sollicitatieproces naast leuk ook makkelijk zijn. Daarvoor hebben we verschillende slimme technieken gebruikt. Het sollicitatieformulier is bijvoorbeeld een tweestapsformulier dat opent in een lightbox, zodat de sollicitant zich volledig kan focussen op het formulier en niet ontmoedigd wordt door te veel stappen. Meebewegende content zorgt ervoor dat de websitebezoeker de juiste informatie op het juiste moment ziet. Voor het zoekfilter hebben we gezocht naar de perfecte balans: niet te veel zoekcriteria om keuzestress en weinig opties te voorkomen, maar precies genoeg om niet te verdwalen in de 1000+ vacatures.

De techniek

Complete én overzichtelijke beheerderstoolbox

Dezelfde perfecte balans zochten we ook aan de achterkant van de website. Geen onoverzichtelijk websitebeheer met oneindig veel ingewikkelde opties die je niet gebruikt, maar ook geen te kleine toolbox waar je net niets mee kunt.En op het leren van een nieuw CRM-systeem zat al helemaal niemand te wachten. WordPress bood de gewenste flexibiliteit en eenvoud. Hiermee kunnen Globen-medewerkers zelf makkelijk en snel verschillende soorten pagina’s aanmaken. Dankzij de koppeling met ATS-systeem Bullhorn en het stramien dat wij in samenspraak met Globen hebben ontworpen, komen deze aangemaakte pagina’s netjes op de website terecht. Inclusief huisstijl en zoekmachinevriendelijke structuur. Het websitebeheer is de ideale mix van flexibiliteit, gemak, snelheid en mogelijkheden voor zowel de recruitment- als de marketingafdeling.

What you give is what you get: verrassende flexibiliteit.

Globen had nog geen ATS-systeem. Ons advies was om wel zo’n ATS-systeem te implementeren. Daar wilden ze eerst nog even mee wachten, maar tijdens het traject besloten ze er toch vol voor te gaan. Door de snelheid en doelgerichtheid van onze twee contactpersonen bij Globen en wat extra meters van onze kant, hebben we het alsnog voor elkaar gekregen. Met resultaat! Want juist de perfecte wisselwerking tussen Bullhorn en WordPress zorgt ervoor dat iedereen de relevante informatie efficiënt en makkelijk op de website kan plaatsen en inzien.

Groei en onderhoud

Blijven bouwen

De website staat als een huis, maar ook een huis heeft onderhoud nodig. Daarom monitoren we de resultaten en data van de website. Aan de hand van klik- en scrollgedrag blijven we de website verbeteren. De volgende stap is op basis van het gedrag van de bezoeker de website op individueel niveau te personaliseren. Denk daarbij onder andere aan geolocation, waarbij bezoekers op basis van hun locatie de contactgegevens zien van de dichtstbijzijnde Globen-vestiging. En er is nog veel meer mogelijk! Je kunt ook vacatures voorstellen die vergelijkbaar zijn met waar de websitebezoeker in het verleden op heeft gezocht. Deze “liquid content” zorgt ervoor dat de bezoeker nog sneller vindt wat hij of zij zoekt en zo optimaal bediend wordt. Dus de website blijft zoals het hoort bij een uitzendbureau als Globen: work in progress!

Ook een hechte samenwerking aangaan?

Neem dan contact op met onze digitaal strateeg Jeroen. Hij helpt je graag op weg en kijkt samen met jou naar de mogelijkheden. Maar ook als je vragen hebt: let us know!