Een wereldwijde wedstrijd volledig online geregeld.
Deelnemers-input versus best practices.
Stap één bij het ontwikkelen van een registratieproces, is het begrijpen van de gebruikers. Wat motiveert mensen om wel of niet mee te doen? En waarom haken ze tijdens het proces eventueel af?
Libbey had veel input van deelnemers aan de vorige editie van de Glassology-contest. Door deze input te combineren met bestaande onderzoeken naar online onboarding-processen, zijn we tot het best passende registratieproces gekomen.
Meer deelnemers, veel meer inzendingen en een fijne samenwerking.
Een overzichtelijk en snel registratie- en deelnameproces
Om voor meer registraties en minder afhakers te zorgen, onderzochten we best practices voor registratieformulieren. We bouwden een formulier op maat, waarmee deelnemers zich onder meer met één klik kunnen inschrijven via een Facebook-koppeling. Met een voortgangsindicator wordt zichtbaar hoever ze in het deelnameproces zijn gevorderd. Het resultaat: het aantal goed ingevulde accounts werd verviervoudigd!
Ik kom graag met je in contact!